dijous, 25 de setembre del 2008

On està la felicitat


La mare m'ha fet llegir una entrevista a l'Avui d'avui que m'ha agradat molt, si teniu el diari llegiiu-lo:(Entrevista de David Caminada a Àlex Rovira "expert en desenvolupament personal")De totes maneres us transcric un dels millors paragrafs:


On està la felicitat ?


La busquem en llocs equivocats. La tenim més a prop del que pensem. L'escritora americana Pearl S. Buck té una frase molt bonica: "Moltes persones es perden les petites alegries mentre esperen la gran felicitat".I penso que és del tot cert. La felicitat l'hauriem de buscar en l'amor, en l'afecte, en la tendresa. I també en la consciència, entesa com la capacitat de volorar el que tenim i gaudir-ne.

2 comentaris:

xaviercapicua ha dit...

He llegit l'entrevista al matí i he pensat que sí, que diu algunes coses que estan bé. I que, per sort, em sembla que jo tinc la capacitat que el paio aquest diu que és bo tenir. A més del paràgraf que heu destacat, jo hi afegiria dues coses: diu que la bona vida neix del bon diàleg, de la tendresa, de la gratitud, de l'amabilitat... N'estic segur! I m'ha fet pensar en un dels escrits del Marcel Campà de fa temps, un que venia a dir que la gent més intel.ligent, més culta, tendeixen a ser bones persones, simplement perquè s'adonen que així són més felices elles mateixes. Hi estic d'acord! L'altra frase de l'entrevista d'avui: se cita el doctor Viktor Frankl (que va estar en quatre camps de concentració nazis), que diu que l'última de les nostres llibertats és triar l'actitud en qualsevol circumstància. És a dir, nosaltres som els únics que triem la nostra actitud en cada moment. Quin gran poder! Abans he dit que tinc la gran sort de tenir la capacitat de saber valorar el que tinc, sobretot les petites alegries. Em sembla que és un do, però segurament hi té a veure l'educació rebuda. Gràcies, doncs!

Unknown ha dit...

Precioso Blog,
Hace tiempo que no escribís pero, me ha alegrado encontrar una página hecha con tanto cariño.

Un abrazo desde Murcia, de vuestra "prima lejana".
MJ Carrasco López.